SPK tarafından 30 Eylül 2026 tarihinde yayınlanan 2026-67 numaralı bültende tasfiye kararı verilen fonlar için yeni ve önemli kararlara imza atıldı. İşte detaylar…


Hektaş Ticaret T.A.Ş. hisse haberleri
DUYURU VE İLKE KARARLARI başlığı altında alınan kararlar şu şekilde oldu;
“1. Kurul Karar Organı’nın 30/09/2026 tarih ve 64/1770 sayılı Kararı Uyarınca Yapılan Duyuru:
17.09.2026 tarih ve 57/1708 sayılı Kurul kararı ile güncellenen tasfiye listesinde yer alan, A1 Capital Portföy Yönetimi AŞ, Bulls Portföy Yönetimi AŞ ve Pardus Portföy Yönetimi AŞ’nin kurucusu olduğu fonlara ilişkin olarak;
i) Öncelikli olarak unvanında “para piyasası” ibareleri yer alan yatırım fonlarından başlanarak, yatırımcı sayısına göre en fazla olandan en aza doğru onlar sıralı olacak şekilde tasfiye sürecinin yürütülmesi,
ii) Tasfiye süreci tamamlandıktan sonra, tasfiye kapsamında olmayıp 17.09.2026 tarihli Kurul kararları uyarınca TEFAS’ta ve TEFAS dışı dağıtım kanallarında alım/satıma kapanmış olan fonların tüm dağıtım kanallarından alım ve/veya satım yönü olarak eşzamanlı işleme açılabileceği, işleme açma tarihinin ve fon katılma payı alım/satım esaslarının ise fon portföy yapıları, likidite ve piyasa koşulları ile yatırımcı menfaati gözetilerek kurucu portföy yönetim şirketi tarafından belirlenmesi,
iii) Tasfiye işlemlerinin tamamlanması için gerekmesi halinde, tasfiye kapsamında olmamakla birlikte 17.09.2026 tarihli Kurul kararları uyarınca TEFAS’ta ve TEFAS dışı dağıtım kanallarında alım/satıma kapanmış fonların (ii) bendindeki süre beklenmeden tüm dağıtım kanallarında işleme açılabileceği
hususlarına karar verilmiştir.
2. Kurul Karar Organı’nın 30/09/2026 tarih ve 64/1775 sayılı Kararı Uyarınca Yapılan Duyuru:
Kurul Karar Organı’nın 17.09.2026 tarihli kararları uyarınca tasfiyesine karar verilen Tera Portföy Yönetimi AŞ, Pusula Portföy Yönetimi AŞ, Atlas Portföy Yönetimi AŞ ve Hedef Portföy Yönetimi AŞ’nin kurucusu olduğu fonların tasfiyesinde, Kurul’un 2026/61 sayılı Bülteni ile ilan edilen genel tasfiye esaslarına ek tasfiye usulü olarak;
Mutabakatı tamamlanmış tüm katılma payı sahiplerine tasfiye sonunda hak kazanacakları ödemeye mahsuben yapılacak ara ödemenin aşağıdaki esaslarda izlediği yapılmasına karar verilmiştir.
i) Ara ödemeye esas olmak üzere, her bir hak sahibi bakımından Merkezi Kayıt Kuruluşu AŞ tarafından hesaplanacak olan net yatırım tutarları dikkate alınacaktır.
ii) Her bir yatırımcının ara ödemesine esas tutar, ödeme tarihindeki net yatırım tutarı 1 milyon TL’nin altında olan yatırımcılar için bu tutar, net yatırım tutarı 1 milyon TL ve üzerinde olan yatırımcılar için ise en fazla 1 milyon TL olacak şekilde uygulanacaktır.
iii) Bu tasfiye usulü para piyasası fonlarından başlamak üzere uygulanacaktır.
iv) Ara ödeme karşılığı herhangi bir katılma payı iadesi yapılmayacaktır.
v) Katılma payı iade işlemleri nihai tasfiye ödemeleri sırasında yapılacaktır.”















